Optimaliseer uw Facebook advertenties met de Facebook pixel

Wat als… u waardevolle informatie zou krijgen van uw website bezoekers? En dat door één simpel stukje code toe te voegen. Dàt is de Facebook pixel.

Facebook pixel

Wat is de Facebook pixel?

De Facebook pixel is een stukje JavaScript-code voor uw website. Wanneer het stukje code geïnstalleerd is kunt u makkelijk de conversie van Facebook advertenties meten en optimaliseren.

Wat kunt u allemaal doen met de Facebook pixel?

  • Conversietracking
  • Advertenties optimaliseren
  • Retargeting met dynamische advertenties

Conversietracking met de Facebook pixel

Wanneer u advertenties maakt met Facebook kan u statistieken raadplegen die u laten zien wat de kost is van een click naar uw website of wat de kost is van een nieuwe like voor uw pagina.

Maar zijn dat ook effectief de statistieken die u nodig heeft?

Is het niet belangrijker om te weten hoeveel een lead of een sale u kost? Ja toch? Wel, dat kan met de Facebook pixel.

Voorbeeld van conversietracking

U maakt een Facebook advertentie om mensen naar uw website te sturen en betaalt hiervoor 1 euro per click. Stel u heeft 100 clicks en heeft dus 100 euro gespendeerd.

Het product dat u verkoopt op uw website kost 25 euro. Wanneer u dankzij de Facebook Pixel de conversiegegevens bekijkt merkt u dat u 3 verkopen gerealiseerd heeft.

Uw uitgaven zijn dus groter dan uw opbrengst en het is dus aan te raden om de advertentie en uw doelgroep aan te passen.

Advertenties optimaliseren

Facebook geeft u dankzij de Facebook pixel de mogelijkheid om conversies te stimuleren. Hierdoor zal Facebook uw advertentie tonen aan mensen waarbij de kans groter is dat ze zullen converteren.

Hoe dit exact in zijn werk gaan laat Facebook zien op zijn website. Lees hier onder puntje 3 meer over advertentie-optimalisering.

Retargeting met dynamische advertenties

Met dynamische advertenties kunt u personen bereiken die u website reeds bezocht hebben, of die al een actie uitgevoerd hebben op uw website.

Voorbeeld van retargeting

Stel u bezoekt Booking.com, want u bent op zoek naar een hotel in Londen. U verlaat de website zonder een hotel te boeken en bezoekt nadien de Facebook website.

Hier ziet u advertenties van Booking.com, meer bepaald van hotels in Londen. Dankzij deze slimme advertenties worden bezoekers eraan herinnerd dat ze nog een hotel moeten boeken.

Ook voor e-commerce bieden deze dynamische advertenties tal van mogelijkheden. Denk maar aan een winkelmandje dat gevuld wordt, maar achtergelaten wordt.

Men is sneller geneigd om een product alsnog te kopen wanneer men reeds interesse getoond heeft in dat product.

Meer informatie over dynamische advertenties kunt u terugvinden op de website van Facebook.

Conclusie

De Facebook pixel biedt tal van mogelijkheden en is een must voor iedereen die wil starten met Facebook advertising, of voor wie zijn Facebook advertenties wil optimaliseren.

Klaar om met de Facebook pixel van start te gaan? Contacteer ons en we helpen u graag verder.