Tip 1: Filter uw doelgroep op basis van interesses
Eén van de belangrijkste elementen bij het adverteren op Facebook is het bepalen van uw doelgroep. Wanneer u hier aan begint heeft u de mogelijkheid om personen te targeten op interesses.
Facebook bepaalt wat iemand leuk vindt door te gaan kijken naar welke pagina’s u liked, op welke zaken u commentaar geeft, enzovoort.
Door de juiste interesses te selecteren kunt u dus heel specifiek gaan targeten.
Ook benieuwd naar wat Facebook denkt dat uw interesses zijn?
Dat kan u ontdekken onder instellingen > advertenties > je interesses.
Tip 2: Maak geen gebruik van de automatische advertentie opties
Wanneer u een bedrijfspagina hebt op Facebook ziet u regelmatig de knop ‘promoten’ staan.
Klikt u hier op, dan kunt u in een minimum aantal kliks een Facebook advertentie opzetten.
Het lijkt allemaal heel simpel en velen trappen hier dan ook in de val!
Achter de schermen is er namelijk veel meer mogelijk dan de beperkte opties die u te zien krijgt wanneer Facebook voorstelt een bericht te promoten. Facebook houdt het hier opzettelijk allemaal nogal algemeen.
Wanneer u advertenties gaat ontwikkelen via advertentiebeheer of de power editor zijn er veel meer mogelijkheden.
U kunt het doel van uw campagne selecteren, u kunt uw doelgroep specifieker instellen, en ga zo maar door.
Trap dus niet in de val en pak uw advertenties meteen goed aan.
Tip 3: Gebruik van de Facebook pixel
De Facebook pixel is een stukje code dat u op uw website plaatst en dat er voor zorgt dat u makkelijk advertenties kan meten, optimaliseren en automatiseren.
Waarom u de Facebook pixel moet gebruiken kan u lezen in deze blogpost op onze website.
Benieuwd hoe Facebook advertenties een meerwaarde kunnen bieden voor uw bedrijf? Contacteer ons.